top of page
  • תמונת הסופר/תירון-תמיר

המנופים של חברת ג'י סיטי

עודכן: 20 במרץ

המנופים של חברת ג'י סיטי


ב 12 חודשים האחרונים מניית חברת ג׳י סיטי ירדה ב-16% וזאת למרות שחיים כצמן הוכיח שוב ושוב, עם כל נכס שמומש, שהשווי בספרים קרוב לשווי שהתקבל במימוש הנכסים (מלבד רוסיה ומסיבות שהסברנו בעבר).

בנוסף, הונפקה הפעילות בברזיל וניתן לומר בבירור שחברת ג׳י סיטי מנוהלת ביד רמה ועם הבנה עמוקה ורחבה של השוק ושחיים כצמן מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו להביא לשיא את שוויה של החברה. 

אך למרות כל זאת, חברת ג'י סיטי נסחרת בכ-38% מההון שלה בלבד!


הראשון שחקר באופן יסודי את תורת המנופים היה כנראה הפילוסוף והמדען היווני, ארכימדס שהגדיר את המושג מומנט כוח, שהוא הבסיס להבנה ולתפעול של מנופים פשוטים. המומנט מחושב על ידי מכפלת הכח באורך הזרוע. 

כך למשל, כאשר שני ילדים שמשקלם זהה יושבים על נדנדה במרחקים שונים מנקודת הסמך שלה, הנדנדה תיטה לכיוון הילד היושב רחוק יותר מהציר, כיוון שהוא מפעיל מומנט גדול יותר.(מקור-ויקיפדיה).


לכצמן יש שני מנופים שיש להם מומנט גדול ויכולת להביא תשואה גבוהה למניית חברת ג'י סיטי. 

המנוף הראשון והידוע יותר מבין השניים, הוא הורדת הריבית הצפויה בכל מגזרי הפעילות של החברה באירופה, בישראל ובארה"ב.

באירופה מכינים כבר את הקרקע להורדת הריבית וה-ECB* מתכוון להכריז בסבירות גבוהה על הורדת ריבית ראשונה ברבעון השני (ביוני 2024 ואולי כבר באפריל השנה) וזאת מכיוון שה ECB הצליח להשתלט על האינפלציה ואף להוריד אותה.


ECB *

הוא הבנק המרכזי האירופי שמנהל את המדיניות המוניטרית באיחוד האירופי על מנת לשמור על יציבות האירו ועל יציבות המחירים.


הורדת ריבית מפחיתה את שיעור ההיוון וכתוצאה מכך, היא מעלה את ערך הנכסים ומאפשרת גם לממן אותם בעלות זולה יותר, וזה מעלה את ההון העצמי הודות לעליית שווי הנכסים וגם כתוצאה מירידת הריבית אשר מגדילה את הרווח הנקי כאשר מתבצע מחזור חוב שמסתיים בחוב חדש זול יותר.

כלומר, להורדת ריבית יש מומנט כוח גדול מאד וזה "פשע" לא לנצל את האפשרות הזאת במקרים בהם אפשר לבצע זאת.


המנוף השני והפחות מוכר הוא האגח ההיברידית של חברת ג׳י סיטי אירופה. 

למעשה זוהי איגרת החוב היחידה של החברה שנסחרת בקידומת 50 (כחצי מהפארי. שער 50~ סנט של יורו).

כל רכישה של האגח ההיברידיות בשוק בחצי מערכן, מגדילה באופן מיידי את ההון העצמי בסכום זהה לרכישה.

ברור מאליו שאין כיום נכס, אפילו אם הוא האיכותי ביותר, שניתן למכור אותו במחיר כפול משוויו בספרים ולכן מומנט הכוח של רכישת האגח ההיברידית בשוק, הוא גדול יותר מכל פעילות אחרת שתבצע החברה בטווח המיידי. 

או במילים אחרות: רכישת האגח ההיברידיות של חברת ג'י סיטי אירופה, היא "העסק" הטוב ביותר של חברת ג'י סיטי כיום, מכיוון שאין נכס אחר ואין פרויקט אחר כרגע, אשר יכול להביא לה תשואה טובה יותר מאשר רכישת אגרות החוב ההיברידיות של חברת ג'י סיטי אירופה.


הבעיה שעומדת בפני חיים כצמן היא שהפעלת המנוף של רכישת ההיברידית צריכה לקחת בחשבון את הפעילות של המנוף הראשון שאותו ציינו והיא: הפחתת הריבית.

כלומר, כל הפחתה בריבית, תביא לעליית מחירה של האגח ההיברידית בשוק ולהפחתת המומנט של מנוף זה ולכן ככל שתתבצע רכישה מוקדמת יותר ובסכום גדול יותר, כך יגדל המומנט של העלאת שווי ההון העצמי וכפועל יוצא, של העלאת שווי החברה.

בעיה נוספת שעומדת בפני חברת ג'י סיטי היא העובדה שעליה לעמוד בתשלומים גבוהים מאד בשנת 2024 ו 2025 בגין אגרות חוב אחרות ולכן כרגע היא לא יכולה להרשות לעצמה "להשתולל" ברכישה של כמות גדולה מאד של האגח ההיברידיות של ג'י סיטי אירופה, אבל יתכן מאד שהורדת הריבית, תאפשר לה למחזר חובות אחרים ותפנה לה סכום גדול שבעזרתו היא תוכל לקנות כמות עצומה של אגרות חוב היברידיות של ג'י סיטי אירופה. - זה צעד מתבקש.


צריך לזכור שכצמן הוא לא ״המפעיל״ של המנוף הראשון (הפחתת הריבית) אבל הוא ״המפעיל״ של המנוף השני והוא יצטרך לפעול בתזמון מושלם על מנת להביא לשיא את שווי החברה.

חיים כצמן מבין היטב את המומנט של רכישת ההיברידית בשוק ונכון להיום כבר נרכשו כ- 25% מהסדרה בשוק, אך עדיין נותרו 75%!


חברת ג׳י סיטי עוסקת ביזום ובהשכרה של מרכזי קניות, דירות ומשרדים והיא מפעילה מנופים רבים להקמה ולהרחבת פעילותה. 

בנוסף, היא תצטרך להמשיך להפעיל מנוף מסוג אחר שהוא לא פחות חשוב וצפוי שיתרום לה בטווח הקרוב.


לחצו כאן להצטרפות לרשימת התפוצה שלנו. כך תוכלו לקבל עדכונים מהירים על התפתחויות בשוק.

לחצו כאן להצטרפות לערוץ היוטיוב שלנו ותקבלו סירטונים שלנו על נושאים חמים בשוק ההון.

לחצו כאן להגעה לעמוד הספוטיפיי שלנו.





292 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הדרך לנאוויטאס

המסלול העדיף לנאוויטס מערכת ניווט אינה מגדירה עבור הנהג את היעד, אבל טיבה ואיכותה נקבעים על פי יכולתה למצוא את הדרך המהירה, הקצרה והיעילה ביותר אל היעד. התרומה הגדולה ביותר של מערכת ניווט היא יכולתה ל

דרוש תיקון בהסדר של חנן מור

נתחיל בשורה התחתונה: ההסדר המוצע בחברת חנן מור, אינו מביא לידי ביטוי את ההתפתחות האחרונה בהקשר של שדה דב ובנוסף, ההסדר אינו מעניק למחזיקי סדרות האגח הלא מובטחות, את מעמדן העדיף על פני בעלי המניות. למע

מצרים - דוח מצב

היום (13/02/2024) שמענו שקונסורציום מאבו דאבי עומד לרכוש שטח של 180 מיליון מ"ר ממצרים ויפתח אותו עם חברות מצריות. מצרים נמצאת במצב כלכלי קשה מאד ובכל שנה נולדים בה יותר ממיליון תינוקות חדשים שצריך להא

bottom of page